April 8th, 2014 Goodbye Sakura / Kagurazaka

Sakura (cherry blossoms) have very short life. Sakura are already falling. We have to wait until next year to see them blooming. This is why people enjoy watching them.  If sakura last for a long time, people do not appreciate its beauty and I believe they won’t enjoy watching them.

By the way, I got off train at Ichigaya station to watch and take pictures of sakura. When I was going to work, I noticed that there are many sakura trees at Ichigaya to Ochanomizu. 

After I took pictures of sakura, I noticed that I had arrived at Kagurazaka. Kagurazaka is one of my favorite place in Tokyo because it looks a lot different from Shinjuku. But actually Kagurazaka is in Shinjuku. I love its stone pavement. I do not know any good restaurants or cafe, so don’t ask me about that. :P

2014年4月8日 さようなら、桜 / 神楽坂

桜の季節はもう終わってしまう・・・(東京)悲しいです。でもだからこそ人はみな桜を見に行くし、お花見もするんだと思います。もっと長く咲いてたらわざわざ見に行かないと思う。東京に住んでて東京タワーもしくはスカイツリーに登ったことがないみたいに。

この写真は市ヶ谷駅で降りて、お堀沿いを歩きながら撮りました。前に電車に乗っていた時に市ヶ谷から御茶ノ水あたりの桜が美しいことに気づいたんです。その後もちょうど乗り換えで市ヶ谷で途中下車した時に満開で。それで写真を撮りに行きました。でも結構散っちゃってたなぁ。

写真をとったあとに次の駅である飯田橋が見えてきました・・・あれ?ここって神楽坂じゃん!ってことで散策をしました。都会にあるのに都会っぽくないのが好きなんです。一応神楽坂は新宿区なんですけどね。石畳いいよねー。人通りも少ないし、旅行に来たみたいで楽しい。猫がいると最高なんだけど、神楽坂では今まで一度も猫に遭遇したことが無いです。残念。神楽坂ちょこちょこ行ってるんですけど、毎回毎回写真を撮りに行ってるだけなので、いいレストランやカフェについての知識は一切ありません。聞かないでくださいね。

和可菜という旅館を目指して行くと、石畳のあるエリアにたどり着きます。

March 29, 2014 Sakura (Cherry blossoms) are full in bloom (im not sure) in Tokyo!

I checked out weather report last night, and it said that it was gonna be sunny on Saturday but it was gonna rain on Sunday. I need to do some paperwork on this weekend and I decided to go for a walk on Saturday (Today).

It was really warm when I went outside. It seems that long and cold winter has finally ended! I went for a walk a few days ago, and sakura were not full in bloom yet at that time. However, the warm weather brought spring and sakura are full in bloom in Tokyo now!

I wanted to share some pictures of beautiful sakura. I also found cats relaxing under this warm weather!

2014年3月29日 桜が満開!(じゃない?)

昨夜天気予報をチェックして、日曜日は雨が降るとの事だったので今日出かけてきました。週末はちょっとやることがあるので(履歴書作ったりね)1日は家にこもろうと決めていたところだったので、天気予報が決めてくれました。

今日はいつもよりも遅く起きた朝でした。最近歳をとったせいか早起きをするようになっていたのですが、今日は11時ぐらいまで寝てしまった。起きた時に「あぁ寒い」って思うことなく起きられたのが印象的でした。そう!なんだか冬は終わったっぽい!

外に出てもめちゃくちゃ暖かかった。パーカー1枚で十分でした。ようやく冬が終わったのですね!!(2回目)なのに私はこたつからこれを投稿中。もうすぐ4月だし、いい加減撤去したいなって思っているんですけど朝晩は本当に冷えるんだよね。どうしたものか。

2,3日前に夜のお散歩に行った時には桜はまだ咲いていなかったのに、今日はもうすごく咲いていた!そりゃぁこんなに暖かかったら咲いちゃうよね、確かに。おじさん2人に話しかけられたり、宗教の勧誘にあいかけたりした(逃げた)。春だからお花見をする人もいたりして、みんな冬眠から目覚めたみたいにうきうきしてました。

そんな桜の写真を。猫ものびのび、ごろごろしていて春の訪れを喜んでいました。可愛かった。そんな写真も。

以上。明日は家にこもる。

2歳の息子はちょくちょくバレバレの嘘をつくのだが、一番大胆だった嘘は、シルクドソレイユの映像を観てスゴイな~と感心していたら、「これ、教えたの、ぼく」と平然と言い出したことである。
ひとりごと

たまに自分の投稿にたくさんのリアクションをいただくことがあるのですが、皆さん一体どっから見つけてるんだろう…

あと、たまにコメント頂いたりするけど返してなくてごめんなさい。返し方がわからないのです。返せないのです。